Allmänt

GLOSSY.se grundades och lanserades 2015 och har sedan dess strävat efter att vara Skandinaviens självklara val för skönhet och kosmetikprodukter online. Med ett brett utbud på över 6000 produkter från världens 200+ största varumärken är vårt uppdrag att tillsammans med våra kunder skapa den bästa köpupplevelsen som går att uppnå!

GLOSSY.se ägs av Digitona AB, Organisations nr: 559146-4382.

E-postadress: kundtjanst@glossy.se

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post kundtjanst@glossy.se
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas med posten och våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post kundtjanst@glossy.se.

Frakt

Fraktkostnaden inom Sverige är 39 kr vid beställningar under 400 kr. Denna kostnad specificeras innan du utför din betalning. Vid beställningar över 400 kr har du alltid gratis frakt. Fraktkostnad för beställningar till Norge, Danmark och Finland är alltid 99 kr.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i denna text hos Klarna.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar. Om du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till oss oanvänd och i obruten förpackning till vår reuGlossy.se C/O D&A Group AB, Jons väg 21, 433 75 Jonsered. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits. Kontakta alltid kundtjänst först på kundtjanst@glossy.se innan du returnerar din order. Återbetalning sker först när varan blivit mottagen av oss. Du står själv för fraktkostnaden. Om felet ligger hos oss står vi för fraktkostnaden. 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post (kundtjanst@glossy.se).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (kundtjanst@glossy.se) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 150 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.