BETALNINGSINFORMATION

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar. Om du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till oss oanvänd och i obruten förpackning. Kontakta alltid kundtjänst först på kundtjanst@glossy.se innan du returnerar din order. Återbetalning sker först när varan blivit mottagen av oss. Du står själv för fraktkostnaden. Om felet ligger hos oss står vi för fraktkostnaden.

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan har kommit i retur till Glossy återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Glossy ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen står Glossy för mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvittot för frakten eller en kopia. Vid godkänd reklamation/hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.

Har det blivit fel i din beställning t.ex. fel antal av en produkt, eller fel storlek så ber vi dig kontakta kundtjänst så fort som möjligt.

Vid godkänd reklamation/hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 14 dagar.

RETUR / ÅTERBETALNING

Vi samarbetar med Klarna Checkout kring våra betalningar. När du beställer kan du välja att betala direkt med kort, betala när du fått leveransen eller dela upp betalningen till flera mindre betalningar.

Betalar du med kort så dras pengarna från kortet först då vi skickat din leverans.

Betalar du vid leverans så får du en faktura i samband med att vi skickar din beställning. Fakturan har en betaltid på 14 dagar, så du i lugn och ro kan se så du fått rätt produkter.

Vi kan enbart göra orderändringar på beställningar som ännu inte packats, därför är det viktigt att du kontaktar oss snarast på kundtjanst@glossy.se om du beställt fel eller ångrar ditt köp.

Om beställningen redan lämnat vårt lager får du skicka paketet i retur.

Vi samarbetar med Klarna Checkout, och erbjuder tre olika betalsätt.

Betala direkt: Du kan betala direkt i checkouten. Inga kortnummer, inga lösenord, inga problem.

Betala sen: Få först, betala senare. Med Klarna får du din beställning först och kan bestämma om du vill behålla eller inte innan du betalar.

Dela upp: Få alla dina betalningar på samma faktura, bestäm själv hur mycket du vill betala varje månad.

LEVERANSINFORMATION

Samma dag som din beställning skickas får du leveransinformation för att du ska kunna följa ditt paket. Om ditt paket inte kommit fram efter en vecka ber vi dig kontakta kundtjänst så tittar vi genast närmare på ditt ärende.

Efter att vi packat din beställning skickas den till dig med Posten eller DHL beroende på om din försändelse kan skickas som brev eller som paket.

Beställningar som skickas med DHL levereras till ditt närmaste utlämningsställe, medans brevleveranser levereras av Posten hem i din brevlåda om den får plats. För ej uthämtat paket debiterar vi en avgift på 150 kr.

Har det blivit fel i din beställning, via exempelvis en skadad produkt, fel storlek eller fel färg så ber vi dig kontakta kundtjänst så fort som möjligt. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig bifoga en bild om något är trasigt.

Vi packar och skickar alltid dina beställda varor så snabbt som möjligt efter din order är lagd. Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Lägger du ordern innan 12.00 så skickas i regel paketet samma dag. Paketet levereras till närmaste utlämningsställe eller till din brevlåda beroende på paketet storlek.

Hos Glossy.se handlar du fraktfritt så fort du passerat 400 kr. För beställningar under denna gräns tillkommer en fraktavgift på 39 kronor.

När du handlar i vår butik finns det möjlighet att spara produkter i en önskelista, om du t.ex. vill spara din handling till ett annat tillfälle eller skicka en önskelista till din vän.

När du är inne på en produktsida klickar du på på knappen under produkttexten:

Du kan sedan gå till https://glossy.se/onskelista för att se en sammanställning.

Är du inloggad på Mina Sidor så sparas din önskelista automatiskt till nästa gång du besöker Glossy.se